PERMATA HATIKU

PERMATA HATIKU
Anak-anak adalah pendorong untuk aku terus melangkah kedepan, mengharungi onak dan duri. Kerana mereka aku masih bertahan dan akan terus menyayangi mereka selama-lamanya.

Sunday, July 11, 2010

Terkapai sendirian

Duniaku bergegar lagi
Kehidupan bagai Tsunami menganas
Aku perlu dahan untuk bertaut
Aku perlu atap untuk berlindung
Namun disekeliling cuma kosong
tanpa cahaya,tanya suara

Duniaku bergetar lagi
Mana tangan-tangan terluhur
Mana suara-suara pendorongku
Aku tenggelam timbul
Kebinggungan dalam kesengsaraan
Tika berduka begini
Tiada tangan membimbingku
Tiada suara memujukku

Dan kini aku ketahui...
Ketika dalam kesusahan
Semua yang dianggap kawan menghilang diri
Tinggal aku terkapai kesedihan
Sendirian...

Miri, Sarawak
July 2010

No comments:

Post a Comment