PERMATA HATIKU

PERMATA HATIKU
Anak-anak adalah pendorong untuk aku terus melangkah kedepan, mengharungi onak dan duri. Kerana mereka aku masih bertahan dan akan terus menyayangi mereka selama-lamanya.

Sunday, June 12, 2011

Aku tidak takut lagi!

Perjalanan hidup ini mengajar diri
Menerima apa yang mendatang
Biarpun tidak semanis yang dipinta
Perjalanan harus ku teruskan
Mengharap besok pasti ada yang indah.

Perjalanan hidup mengajar diri
Bersyukur pada sahabat bernama derita
Yang mengajarku mengadun bentuk hidup
Memaafkan dan membuka lembaran baru
Tanpanya aku tak kenal bahagia.

Dan langkah langkah semalam
Ku tinggalkan penuh kepasrahan
Aku bakal merinduinya
Bila dia meninggalkan diri
Dan tidak mungkin bakalku temui lagi
Tirai cerita antara kita bakal ditutup
Namun perjalanan ini harus aku teruskan.

Kita pasti dapat melupakan
Desir ombak dan ciuman angin laut
Yang pernah menjadi saksi
Pernah ikut bahagia bersama perjalanan ini
Namun kenangan indah itu
Tidak mungkin luput dari kenangan.

Perjalanan hidup ini mengajar diri
Membuat aku kebal dan bersedia
Berdepan dan menghadapi
Biar sakit, biar pahit, biar pedih
Bisanya tidak mungkin mematahkan semangat ini lagi.
Aku akan terus melangkah!
Akan terus gagah dan angun!
Aku tidak takut pada derita lagi!

No comments:

Post a Comment