PERMATA HATIKU

PERMATA HATIKU
Anak-anak adalah pendorong untuk aku terus melangkah kedepan, mengharungi onak dan duri. Kerana mereka aku masih bertahan dan akan terus menyayangi mereka selama-lamanya.

Thursday, August 4, 2011

Aku ingin terbang bersama angin

Aku ingin terbang bersama angin
Walau aku tak punya kepak
Aku ingin melayang bersama dedaun kering
Seperti angin bermain bersama pepohonya
Membiarkan daun melayang bersama angin
Bahagia menari-nari bersama nakalnya angin senja.

Aku ingin terbang bersama angin
Terbang mengapai kelipan bintang di langit
Agar bias menerangi hidupku
Yang sering malap dalam duka.

Aku ingin terus terbang
Terbang dan terbang lagi
Bagai burung bersayap lebar
Akanku terajui dunia ini
Akan ku kutip keping-keping bahagia
Bakal penganti cinta yang hilang
Penawar hati yang duka
Pembakar semangat yang patah!

Dan...Aku ingin terbang tinggi
Meninggalkan bumi yang sepi
Mungkin di langit tujuh
Bakalku temui, cinta sejati
Yang telah meninggalkan aku sendirian!


Palembang, Indonesia 17th July 2011

No comments:

Post a Comment