PERMATA HATIKU

PERMATA HATIKU
Anak-anak adalah pendorong untuk aku terus melangkah kedepan, mengharungi onak dan duri. Kerana mereka aku masih bertahan dan akan terus menyayangi mereka selama-lamanya.

Thursday, August 4, 2011

Andai aku bisa memutarkan kembali...

Aku tidak bisa memutarkan kembali
Saat-saat bahagia itu
Aku juga tidak bisa kembali
Kesaat-saat itu
Untuk memulai lagi di garis permulaan.

Langkahku hamper ke garisan penamat
Walau selesainya cerita ini
Belum ternyata kesudahannya
Namun...
Jalur-jalur jalanan yang aku lalui
Yang telah aku langkahi dan tinggalkan
Terlalu banyak manis, masam dan pahitnya
Aku tidak bias memetik madunya
Dan meninggalkan hampas derita di tepi jalanan tiu
Mereka tetap bersatu mengiringi setiap langkahku!

Andai aku bisa memutarkan kembali
Saat bermula di garisan permulaan dulu
Jiwa ini mungkin tak kan berdarah
Hati in mungkin tak kan robek
Pelayaran hidup ini mengkin tidak bergelora!

Sungai Musi – Palembang (18th July 2011)

No comments:

Post a Comment